I gang med mail flows

Ejer du en webshop har du sikkert allerede et aktivt nyhedsbrev, som du jævnligt benytter til at sende tilbud og nyheder ud til dine kunder. Men var du klar over at der ligeledes kan være en kæmpe gevinst i at sende personaliserede mail flows ud til jeres kunder?


Hvad er et automatiseret flow?

Et automatiseret flow er en mail serie, der gør dit efterfølgende salgsarbejde lettere eller helt klarer det for dig. Flows er ofte bygget på enten personlige data som din fødselsdag eller en produkt præference eller adfærdsbaserede data såsom en tabt kurv eller interesse for et produkt eller ydelse. Metoden er personlig og giver dig mulighed for at bulk kommunikere ud til jeres mailliste på en personlig måde. 

Du kan b.la. inkludere følgende: 

  • Fornavn
  • Fødselsdage
  • Relevante produktanbefalinger/ydelser


Hvorfor er automatiserede flow vigtigt?

E-mail markedsføring er billigt og er du allerede igang med programmer som Klaviyo, Mailchimp eller Active Campaign er det gratis at oprette disse flows. Udover at det er gratis er automatiserede flows populære, da de ikke kræver særlig meget arbejde. Du ligger en masse timer i at oprette dem, hvorefter de løbende kan tilpasses. 

Vi tilpasser ofte efter følgende:

  • Kalenderen (jul, black friday, sommer) og højner relevans i udsendt indholdet 
  • Produkter med høj avance
  • Produkter der kræver mere forklaring


3 flows vi anbefaler til alle webshops:

Hos HOOKED Media har vi 3 flows, som vi ALTID stræber efter at vores kunder får sat op. 

  1. Et udvidet velkomst flow
  2. Tabt kurv
  3. Back in stock 


Velkomst flow

Din potentielle kunde har lige tilmeldt sig dit nyhedsbrev og nu er det tid til at introducere jeres virksomhed for kunden. Dette foregår i 9 ud af 10 tilfælde som en byttehandel, hvorpå du giver kunden fri fragt, rabat i procent eller et udpluk af dine ydelser. Vi anbefaler at du indfører nogle efterfølgende steps.

Mail 1: Byd velkommen, sig tak og kom til sagen. Giv kunden sin rabatkode eller fri fragt. Kunderne er ofte langt i købsfasen og byttehandlen er sidste led, inden konverteringen. 

Mail 2: Introducer dig selv, hvem er du, hvad har du at tilbyde til kunden. Kom også gerne med produkt inspiration hvis ikke modtager allerede har foretaget et køb. Dette er muligt at segmentere sig frem til. 

Tabt kurv flow

Dette er et ENORMT effektivt redskab for webshops. Har en af dine subscribers været i kurven uden at færdiggøre købet er et tabt kurv flow en enormt effektiv metode til at skubbe bolden over målstregen. Vi anbefaler typisk at flowet består af 1 til 3 automatiserede e-mails.

Back in stock

Har du ikke flere varer på lager? ØV! Det giver enormt god mening at sende en reminder til kunder der har interesse i dit produkt når det er tilbage på lager. Er produktet udsolgt, kan kunderne skrive sig op på produktsiden til at få en reminder når produktet er tilbage på lager. Beløn gerne kunden for at have ventet, med f. eks. fri fragt hvis avancen på produktet eller er fin.
 


Hold fast i jeres identitet

Når vi opsætter e-mailmarkedsføring for vores kunder, er det generelt meget vigtigt at vi har vores kunder med. Ikke alle webshops ønsker at være meget ´pushy´i folks indbakker og det har vi enormt stor respekt for og derfor er det enormt vigtigt at alle flows bliver tempereret efter vores kunders ønsker og behov. Ligeledes anbefaler vi at virksomheder passer på, at mail listerne ikke bliver vænnet til konstant eksponering af rabatter da denne cyklus er svær at undslippe igen som webshop. 

Hvad er automatisering
━ Bliv lidt klogere på relevante emner

Læs vores seneste blog indlæg her.

WHAT WE DO.

➀Branding

➁Web Design 

➂Digital Marketing

GET IN TOUCH.